علم می گوید گنجاندن شکلات در وعده ی صبحانه می تواند به شما در سوزاندن چربی و کاهش قند خون کمک کند

25 ژوئن 2021- خوردن شکلات یکی از چیزهایی است که عاشقان شیرینی از آن لذت می برند، و طبق یک مطالعه جدید منتشر شده درThe FASEB Journal ، سلامت شما در واقع می تواند با خوردن شکلات بهبود یابد. محققان بیمارستان بریگهام و زنان دریافتند که خوردن شکلات برای صبحانه ممکن است به شما در چربی سوزی و بهبود قند خون کمک کند.

محققان برای جمع آوری یافته های خود، 19 زن یائسه که ظرف یک ساعت پس از بیدار شدن از خواب در صبح، 100 گرم شکلات می خوردند را بررسی کردند. در مرحله بعد، داوطلبان یک ساعت قبل از خواب همان مقدار شکلات را مصرف کردند. محققان پس از بررسی افزایش وزن و معیارهای دیگر در مقایسه با افرادی که به هیچ وجه شکلات نمی خوردند، دریافتند که کسانی که شکلات مصرف کرده اند، افزایش وزنی نداشتند. به علاوه، آنها متوجه شدند که اشتهای زنان، تعادل میکروبیوم روده و کیفیت خواب آنها به طور خاص با مصرف کاکائو در صبح، بهبود می یابد.این تأثیر احتمالاً به دلیل وجود مواد شیمیایی مفیدی به نام فلاونول است که به طور طبیعی در کاکائو یافت می‌شود و اکسیداسیون چربی را افزایش می‌دهد.

پرفسور Frank A. J. L. Scheer، نویسنده ی این مقاله و متخصص مغز و اعصاب، گفت: انجام این کار ممکن است به افراد در سوزاندن آسان تر چربی و کاهش سطح قند خون در طولانی مدت کمک کند. یافته های ما نشان می دهد که نه تنها آن چه می خوریم، بلکه زمان خوردن آن نیز می تواند بر مکانیسم های فیزیولوژیکی موثر در تنظیم وزن بدن، تأثیر بگذارد.

دکتر Marta Garaulet، یکی از نویسندگان این مقاله، توضیح داد: داوطلبان ما علی رغم این که کالری بیشتری دریافت کردند، دچار اضافه وزن نشدند. نتایج ما نشان می دهد که شکلات میزان میل به مصرف انرژی را در ادامه ی روز کاهش می دهد، این نتیجه مطابق با تاثیر شکلات در کاهش گرسنگی، اشتها و میل به شیرینی جات است که در مطالعات قبلی نشان داده شد. توصیه ی محققان برای گنجاندن شکلات در رژیم غذایی صبحگاهی، خوردن یک کاسه غلات صبحانه ی شکلاتی است.

منبع: